Supa crema cu broccoli – ieftina, rapida, gustoasa!

Share-uieste idei #CuCap:

Acum aproape 2 saptamani a fost o oferta la Lidl* la broccoli, cred ca vreo 3 lei bucata de 500g. Stiam ca nu il voi folosi imediat, dar am cumparat oricum.

Contrar asteptarilor multora probabil, dupa cele 2 saptamani, broccoli-ul meu era intact – a stat cuminte pe balcon si m-a asteptat ­čÖé

Asa ca atunci cand am fost la cumparaturi pentru micul dejun mi-am amintit de el si am mai cumparat atat: un mix de legume pentru supe (tot vreo 3 lei) tot de la Lidl si o smantana pentru gatit (adica dulce) de la Mega*, caci uitasem de ea (vreo 3,5 lei).

Deci costul total pentru mine a fost aproximativ 10 lei. Sa zicem ca mai punem 6 lei pentru branza (eu aveam ramasa prin frigider niste branza uscata), din care oricum vei folosi doar jumatate sau mai putin. Dar chiar daca ai folosi-o pe toata, costul total te-ar duce la 16 lei pentru 8 portii! Adica pentru O SAPTAMANA!

Hai sa iti arat acum si cam cat de usor se prepara bunatatea asta de supa ­čÖé

Unelte de care vei avea nevoie:

  • tocator
  • cutit
  • curatitor (preferabil, dar nu obligatoriu)
  • o oala
  • un capac (preferabil, dar nu obligatoriu)
  • un mixer vertical SAU un blender SAU un robot de bucatarie SAU un maruntitor (food processor)
  • un polonic

Supa crema cu broccoli

Unelte de care vei avea nevoie: tocator cutit curatitor (preferabil, dar nu obligatoriu) o oala un capac (preferabil, dar nu obligatoriu) un mixer vertical SAU un blender SAU un robot de bucatarie SAU un maruntitor (food processor) un polonic De ce sa mananci broccoli: are multe fibre (10%) are mult …

  • Prep Time: 10m
  • Cook Time: 20m
  • Total Time: 30m
  • Serves: 8

Ingredients

  • 1 buc broccoli (500g)
  • 1 mix legume (al meu a continut 3 morcovi din care am folosit doar 2, 2 buc pastarnac, 2 cepe mici din care am folosit doar una, o jumatate de telina mica)
  • 1/2 cub Maggie
  • 1 cutie smantana de gatit 15% (merge si smantana dulce pentru frisca cu 30%, eu nu am gasit din aia, desi as fi preferat :)) )
  • aprox 30g branza tare (eu am avut niste resturi prin frigider, dar poti lua branza Gouda sau orice gen de branza tare, dura
  • sare
  • piper
  • busuioc (optional)

Instructions

Pregatire: 10 min

  1. Taie "floretele" de broccoli (serios ca habar nu am cum se numesc in romana!) si clateste-le. Atentie, nu arunca cotoarele! Taie cu un cutit coaja si mananca miezul - gustul este asemanator cotoarelor de varza (una dintre placerile copilariei!) si sunt pline de fibre!
  2. Curata toate legumele (cu un curatitor e cel mai usor, dar daca nu ai e bun si un cutit) si taie-le in bucati, cum iti vine. Nu te chinui, e supa crema, deci nu conteaza. Ai voie sa te joci! ­čÖé

Preparare: 5 min munca, 15 min cat se fierb toate cele: dansat prin casa, pupat, mangaiat, etc ­čśë

  1. Pune-le pe toate la fiert in cam 2 litri de apa, impreuna cu jumatatea de cub de Maggie. Acopera oala cu un capac ca sa mearga mai repede treaba ­čÖé
  2. Dupa ce incepe sa clocoteasca, mai lasa vreo 5-10 minute maaaxim, apoi stinge focul.
  3. Fun part: ideal e sa ai un mixer vertical pe care sa il introduci in oala ca sa pasezi toate legumele, direct in zeama lor. Poti folosi si un blender, robot de bucatarie sau maruntior (food processor), insa va dura mai mult fiind cantitate mai mare (plus ai grija sa nu te arzi!).
  4. Dupa ce ai pasat bine tot si nu mai sunt legume bucati, adauga: cam 3 sferturi din cutia de smantana, sare, piper si busuioc. Eu pun intotdeauna "la ochi", asa cum mi-a dat mami mereu indicatii :)) Poti gusta sau poti folosi masura "safe" de "un varf de lingurita".
  5. Rade vreo 30 de grame de branza si adaug-o in supa.
  6. Amesteca totul cu polonicul si... e gata de servit! Bineinteles, te poti juca cu smantana si branza rasa pentru decorat frumos ­čÖé

De ce sa mananci broccoli:

  • are multe fibre (10%)
  • are mult potasiu (9%) – Consumul de┬ápotasiu este┬áasociat cu o scadere┬áde 20% a riscului de deces, cu un risc redus de accident vascular cerebral, cu sc─âderea tensiunii arteriale, cu┬áprotec╚Ťia ├«mpotriva pierderii masei musculare, conservarea densitatii minerale osoase, precum ╚Öi reducerea la formarea de pietre la rinichi. (sursa)
  • are multa vitamina C (148%!) –┬áBeneficiile pentru s─ân─âtate ale┬ávitaminei C (acid ascorbic) includ tratamentul racelilor┬ácomune,┬áprotec╚Ťia ├«mpotriva deficien╚Ťelor sistemului imunitar, bolilor cardiovasculare, probleme de s─ân─âtate prenatale, boli de ochi, ╚Öi chiar ├«mpotriva ridurilor. (sursa)
  • in cantitati mai mici┬ámai contine si vitamina A si B6

Succes! Astept poza cu supa ta pe instagram: foloseste hashtagul #MancareCuCap ca sa o vad ­čÖé

 

* Mentiunea magazinelor este pur informativa. Preturile pot varia in functie de magazinul de unde iti vei face cumparaturile.

Share-uieste idei #CuCap:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *