Valentine’s Day FoolProof: Ciuperci cu oua de prepelita

Share-uieste idei #CuCap:

Atunci cand am facut Supa crema cu broccoli, in acelasi interval de timp, am facut si unul dintre cele mai simple si gustoase preparate, care contine all my favourite ingredients: ciuperci champignon, oua de prepelita si cascaval <3

Despre acest fel de mancare nu pot spune decat ca e delicios, ultra simplu (foolproof that is!), asa incat orice necunoscator intr-ale gatitului il poate face fara niciun fel de bataie de cap.

Ce imi place foarte mult la aceasta reteta este nu doar ca este uber-simpla (efortul efectiv investit pentru preparare e minim), dar te poti si juca apoi cu ele in farfurie – asa cum se observa si in poza – ceea ce le face ideale si pentru copii sau ca sa iti surprinzi partenerul/partenera cu ceva simpatic 🙂 ceea ce i-ar adauga usor si titlul de #MancareCuDragoste ^_^ (deci numai bune pentru Sfantul Valentin! 😉 )

Mai mult, pot fi servite atat ca aperitiv (surprinzi si invitatii!), cat si ca felul doi sau cina, fiind foarte consistente, dar totusi usoare, o combinatie geniala de gusturi si sunt si de efect.

Unelte de care ai nevoie:

  • cuptor 🙂
  • o tava de cuptor (cu cat mai mare cu atat mai bine)
  • optional: foaie de copt (poti cumpara o rola, iti va ajunge lejer mai bine de un an de zile!)

Ciuperci cu oua de prepelita si cascaval

Unelte de care ai nevoie: cuptor 🙂 o tava de cuptor (cu cat mai mare cu atat mai bine) optional: foaie de copt (poti cumpara o rola, iti va ajunge lejer mai bine de un an de zile!)

  • Prep Time: 5h
  • Cook Time: 45h
  • Total Time: 50h
  • Serves: 6

Ingredients

  • o casoleta ciuperci champignon MARI (e important, pentru ca ciupercile se strang foarte mult si in cele mici nu ar mai incapea ouale)
  • oua de prepelita (eu am luat o cutie de 24 si mi-au mai ramas)
  • putin cascaval (optional)
  • sare, piper
  • un strop de ulei

Instructions

Pregatire: 5 minute

  1. Spala bine ciupercile si rupe cu grija piciorusele. NU este necesar sa le indepartezi pielita. Eu am renuntat sa fac asta pentru ca e plictisitor si nu am descoperit niciun beneficiu in plus sau in minus rezultat din actiunea asta.

Preparare: 10 minute munca, 35 de minute cat stau la cuptor: scrollat pe Facebook, pupaturi cu iubitul/iubita SAU preparat Supa cu broccoli 😉

  1. Pune-le pe toate intr-o tava, inclusiv piciorusele, pe care recomand sa le rupi in 2-3 pe lung, ca sa se patrunda bine. E de preferat - dar nu obligatoriu - sa folosesti o foaie de copt in tava (te asigura ca nu se prind de tava).
  2. Pune \"un fir\" de ulei peste ciuperci (de care ai, vezi la finalul articolului recomandarile mele). Nu te chinui sa atingi fiecare colt, nu e relavant. Uleiul ajuta doar sa nu se lipeasca si da aroma.
  3. Baga-le la cuptor la foc intre mediu si mic (eu nu am cuptor smecher cu grade :)) ).
  4. Optional: Intre timp poti taia niste cascaval in cubulete mici (cat unghia de la degetul mic, daca vrei neaparat o masura 🙂 )
  5. Lasa-le vreo 40 de minute, pana mai scade zeama lor, devin aramii si miros frumos 🙂 Moment in care vei scoate tava si vei pune in fiecare ciuperca 2-3 cubulete de cascaval, apoi cate un ou de prepelita in fiecare, cu grija sa nu curga pe langa.
  6. Adauga putina sare si mai mult piper. Eu am rasnite si rasnesc de mai sus, ca sa se imprastie bine, insa poti presara si cu degetele sau cu un varf de cutit pe fiecare ciuperca in parte, la fel, mai de sus.
  7. Baga-le inapoi la cuptor vreo 10 minute, pana cand se coc ouale.
  8. Le scoti de la cuptor si sunt gata de servit! Mie imi place sa le mananc cu putina maioneza si patrunjel presarat pe deasupra. Asta daca am in casa, daca nu, sunt perfecte asa! 🙂

 

De ce ciuperci Champignon?

  • contin doar 3,3g carbohidrati pe 100g, din care 1g sunt fibre (double win!)
  • sunt foarte consistente, carbohidratii fiind complecsi
  • contin:
    • potasiu (9%) – Consumul de potasiu este asociat cu o scadere de 20% a riscului de deces, cu un risc redus de accident vascular cerebral, cu scăderea tensiunii arteriale, cu protecția împotriva pierderii masei musculare, conservarea densitatii minerale osoase, precum și reducerea la formarea de pietre la rinichi. (sursa)
    • si Vitamina B6 (5%) – “Vitamina B6 este responsabila pentru modul în care organismul deblochează energia din alimente pentru a putea utiliza în mod eficient nutrientii, ajuta la optimizarea hormonala, sanatatea celulelor si utilizarea energiei.” (sursa)
  • au calorii putine (22%!)
  • sunt gustoase! 🙂

 

De ce oua de prepelita?

  • sunt foarte bogate in proteina (13g la 100g de oua)
  • pe langa Vitamina B6, contin:
    • muuulta Vitamina B12 (26%) – responsabila de starea ta de spirit, nivelul de energie, memorie, inima, piele, păr, digestia și nu numai (sursa),
    • Fier (20%) – mineral responsabil pentru transportul oxigenului în celulele roșii din sânge și transmiterea impulsurilor nervoase, insuficienta lui generand binecunoscuta anemie (sursa)
    • Vitamina A (10%) – aceasta susține sistemul imunitar, ajuta la intarirea vederii, ajuta la functionarea normala a organelor, la reproducere, și multe altele (sursa).
  • da, ca toate ouale, contin colesterol, insa asociate cu ciupercile, care sunt sarace in carbohidrati, corpul tau il va folosi pentru generarea de energie si deci nu il va depune (asta daca nu cumva bagi un desert zaharos dupa!)

Si apropo de asta, in curand vine un articol despre miturile legate de colesterol si depunerea lui si unul despre mitul cum ca nu e ok sa mananci oua seara. Abia astept sa le scriu! 🙂

Referitor la ulei, eu am folosit de data asta ulei de samburi de struguri. Voi adauga curand link catre un articol despre tipurile de ulei pe care le poti folosi la gatit.

Gata, succes! Astept poza cu supa ta (si reactia partenerului/partenerei/copilului :P) pe instagram: foloseste hashtagul #MancareCuCap ca sa o vad! 🙂

Over and out,
Mihaela.

Share-uieste idei #CuCap:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *